Onze werkwijze
Het hebben van een neurologische aandoening betekent vaak een (grote) belasting voor de cliënt, maar ook voor de directe omgeving. Dit kan veel vragen oproepen. De neurologieverpleegkundige kijkt tijdens een huisbezoek samen met jou en jouw naaste(n) naar de zorgproblemen die uit de neurologische aandoening kunnen ontstaan en zoekt met je naar mogelijke oplossingen. De neurologieverpleegkundige schakelt andere hulpverleners voor je in en voert overleg met je huisarts of behandelend neuroloog. Indien nodig schakelen we ergotherapie in om passende hulpmiddelen te regelen via thuiszorgwinkel en/of WMO.
Sommige gevolgen van een neurologische aandoening of ziektebeeld zijn duidelijk zichtbaar. Soms zijn de gevolgen niet direct zichtbaar, bijvoorbeeld bij veranderingen in het denken, de communicatie of het gedrag. Dit kan veel impact hebben op de cliënt én op de naasten. De gespecialiseerd neurologieverpleegkundige biedt ondersteuning bij het accepteren en omgaan met deze gevolgen.
Veelgestelde Vragen
Zijn er kosten verbonden aan Gespecialiseerde Verpleging?
Gespecialiseerde Verpleging thuis kan op twee manieren vergoed worden. Dit is afhankelijk van je situatie. Namelijk of je, naast de Gespecialiseerde Verpleging, een indicatie hebt voor zorg vanuit de Wet langdurige Zorg (Wlz). Woon je in een WLZ-instelling van Santé Partners? Dan kun je Gespecialiseerde Verpleging bij ons aanvragen. Woon je in een Wlz-instelling (niet van Santé Partners) of heb je een volledig pakket thuis (vpt) en heb je een OAS of raamovereenkomst met de instelling? Dan kun je bij ons de Gespecialiseerde Verpleging aanvragen. Heb je een Persoons Gebonden Budget (PGB) of Modulair Pakket Thuis (MPT) dan kun je Gespecialiseerde Verpleging uit je reguliere budget/MPT financieren. Heb je te weinig budget ruimte? Dan is extra budget mogelijk. Heb je vragen, neem dan contact op met onze klantenservice via 0900 - 84 33. Zij kunnen je adviseren en op weg helpen.
Is er een doorverwijzing nodig naar Gespecialiseerde Verpleging?
Er is geen verwijzing nodig van een specialist/huisarts of andere zorgverlener. Je kunt direct contact met ons opnemen.
Zijn er wachttijden voor deze ondersteuning?
Meestal zijn er geen wachttijden voor deze ondersteuning. Neem voor actuele informatie contact op met de Klantenservice van Santé Partners via 0900 - 84 33.