Nachtzorg

Nachtzorg is er voor mensen die door een ziekte of aandoening in een vergevorderd stadium overdag en 's nachts ondersteuning en verzorging nodig hebben. Vaak zijn dit mensen die in de terminale fase van hun leven zijn, voor wie de levensverwachting niet meer dan drie maanden is. Een gespecialiseerd verpleegkundige nachtzorg van Santé Partners kan dan opgeroepen worden en is er zowel voor de zieke als voor het steunen en ontlasten van de naaste(n)/mantelzorger(s).

Onze werkwijze

Je kunt voor de nacht 8 uur aaneengesloten ondersteuning bij Santé Partners aanvragen om de zorg voor de terminaal zieke te verlichten en draaglijk te maken. Een deskundige verpleegkundige of verzorgende van het nachtzorgteam kan dan deze zorg bieden. Ben je als cliënt al bij ons in zorg en is er nachtzorg nodig? De wijkverpleegkundige kan dit dan in overleg aanvragen.
De ondersteuning bestaat onder andere uit:
  • Lichamelijke verzorging, zoals wondverzorging, verschonen, wassen en wisselen van ligging.
  • Hulp bij eten en drinken.
  • Het toedienen van medicatie, bijvoorbeeld via injecties of via een medicijnpomp.
  • Advies over wat de patiënt kan verwachten, bijvoorbeeld op het gebied van pijn, benauwdheid en de werking van de geadviseerde medicijnen.
  • Tijdig signaleren van eventuele problemen en zo nodig doorverwijzen.
  • Een luisterend oor voor zowel cliënt als naasten.
De nachtzorgverpleegkundigen werken nauw samen met andere zorg- en hulpverleners, zoals het wijkteam, huisarts en/of behandelend arts, mantelzorgers en lokale vrijwilligers(netwerken).

Veelgestelde Vragen

Om in aanmerking te komen voor nachtzorg heb je een terminale indicatie nodig van huisarts of arts in het ziekenhuis. De kosten worden vergoed door jouw verzekering. Het kan zijn dat je een eigen bijdrage moet betalen, afhankelijk van jouw verzekering. De wijkverpleegkundige van Santé Partners kan dit voor je nagaan. Voor vragen of hulp neem contact op met de Klantenservice van Santé Partners via 0900 - 84 33.

Meestal zijn er geen wachttijden voor deze ondersteuning. Neem voor actuele informatie contact op met de Klantenservice van Santé Partners via 0900 - 84 33.

Hoe verloopt het aanmelden?

Stap 1

Meld je aan

Neem contact met ons op via 0900 – 84 33 of het contactformulier. Jouw situatie en vraag staat centraal en we gaan vertrouwelijk met je informatie om. Wij helpen eventueel met jouw indicatie/verwijzing.

Stap 2

Intake professional

We kijken met welke professional we jou in jouw woonplaats in contact kunnen brengen. De professional doet een eerste intake.

Stap 3

Opstellen Plan

De professional stelt met jou een plan op. Dit kan op locatie of thuis. We kijken hierbij naar wat je zelf kunt, hoe je omgeving kan helpen en wat wij gaan doen.

Stap 4

We starten het zorg- of hulptraject

Dit is over het algemeen kort en soms lang(er). Dit is afhankelijk van jouw persoonlijke situatie. We bespreken regelmatig de zorg of hulp met jou.

contact afbeelding
achtergrond floaty
“Wij helpen je graag verder!”
“Wij helpen je graag verder!”
Sluiten

Heb je vragen?
Neem dan contact op met één van onze experts

“Wij helpen je graag verder!”
contact persoon mobiel
contact persoon desktop